Az országos kompetenciamérést a 6. és

  8. évfolyamos diákjaink számára május

  29-én (szerdán) 8:00 órától bonyolítjuk

  le 4x45 perces időtartamban.

A tesztek célja annak felmérése, hogy a tanulók milyen mértékben képesek

matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket a tanulmányaik

során és hétköznapjaikban alkalmazni. A felmérés tartalmi kerete határozza

meg a kompetenciamérés feladataiban alkalmazásra kerülő műveleti területek

belső arányait, az egyes kompetenciaterületek egymáshoz viszonyított

mértékét, az alkalmazott feladatok típusait, a kérdések típusainak arányát,

illetve az alkalmazott szövegtípusokat.

 

A matematikateszt során egy feladathoz 1-4 kérdés tartozik, amelyek

rendszerint egyre nehezebbek, és a feladatban bemutatott szituáció többnyire

életszerű. A kérdések között vannak viszonylag egyszerű, könnyen átlátható,

egy lépésben megoldható feladatok és vannak hosszabb számításokat igénylők,

továbbá olyanok is, amelyek önálló matematikai módszer leírását kérik.

 

A szövegértés részben különféle szövegek szerepelnek, amelyekhez 7-15

kérdés tartozik. Ezek azt vizsgálják, hogy milyen mértékben értette meg a

tanuló a szövegben foglaltakat, például vissza tudja-e keresni a szövegben

található információkat, képes-e a szövegben található összefüggések

felismerésére tudja-e értelmezni a szöveget.