Az országos kompetenciamérést a 6. és
8. évfolyamos diákjaink számára május
29-én (szerdán) 8:00 órától bonyolítjuk
le 4x45 perces időtartamban.
A tesztek célja annak felmérése, hogy a tanulók milyen mértékben képesek
matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket a tanulmányaik
során és hétköznapjaikban alkalmazni. A felmérés tartalmi kerete határozza
meg a kompetenciamérés feladataiban alkalmazásra kerülő műveleti területek
belső arányait, az egyes kompetenciaterületek egymáshoz viszonyított
mértékét, az alkalmazott feladatok típusait, a kérdések típusainak arányát,
illetve az alkalmazott szövegtípusokat.
A matematikateszt során egy feladathoz 1-4 kérdés tartozik, amelyek
rendszerint egyre nehezebbek, és a feladatban bemutatott szituáció többnyire
életszerű. A kérdések között vannak viszonylag egyszerű, könnyen átlátható,
egy lépésben megoldható feladatok és vannak hosszabb számításokat igénylők,
továbbá olyanok is, amelyek önálló matematikai módszer leírását kérik.
A szövegértés részben különféle szövegek szerepelnek, amelyekhez 7-15
kérdés tartozik. Ezek azt vizsgálják, hogy milyen mértékben értette meg a
tanuló a szövegben foglaltakat, például vissza tudja-e keresni a szövegben
található információkat, képes-e a szövegben található összefüggések
felismerésére tudja-e értelmezni a szöveget.
< Előző | Következő > |
---|